Adam Gomoła, Tomasz Kostuś, Paweł Masełko, Beniamin Godyla, Piotr Woźniak i Tadeusz Jarmuziewicz wspólnie wystąpili do wiceministra Piotra Malepszaka. Chcą wpisania kluczowych inwestycji do Zintegrowanej Sieci Kolejowej.
Najważniejszy punkt to modernizacja i elektryfikacja Magistrali Podsudeckiej (linia 137).
– W celu odciążenia linii Kędzierzyn-Koźle – Wrocław – Legnica i Wrocławskiego Węzła Kolejowego, strategiczne jest zmodernizowanie i elektryfikacja linii nr 137 – piszą parlamentarzyści.
Dodają, że remont poprawiłby dojazd mieszkańców Paczkowa i Otmuchowa do Opola i Wrocławia.
– Linie kolejowe są w fatalnym stanie i mogą być dalej ograniczane prędkości – ostrzegają.
Kolejny postulat to elektryfikacja trasy Nysa – Opole Zachodnie (287) oraz modernizacja i elektryfikacja Nysa – Brzeg (288).
– Martwi nas sukcesywne pogarszanie się infrastruktury na trasie Nysa – Brzeg – podkreślają.
W piśmie znalazł się też apel o nową umowę z Czechami w sprawie połączeń przez Głuchołazy.
– Wciąż marginalizowane są takie miasta jak Nysa, Paczków, Otmuchów i Grodków – zaznaczają autorzy.
Parlamentarzyści liczą, że inwestycje trafią do planów rządowych.
– Wnioskujemy o ujęcie ich w planach Zintegrowanej Sieci Kolejowej i osiągnięcie konsensusu nawet przy ograniczonych środkach – kończą.
Pełna treść poniżej

Napisz komentarz
Komentarze