Kluczowa informacja na PUE/eZUS
Opóźnienia w bieżącym regulowaniu należności w ZUS się zdarzają, a wpływ na to mogą mieć zatory płatnicze, brak lub opóźnienia w dostawach czy utrata płynności finansowej przedsiębiorcy. Ważne, żeby przedsiębiorca nie wpadł w spiralę zadłużenia. Dlatego opolski oddział ZUS przeciera szlak i jeszcze w październiku, jako pierwszy w kraju będzie na bieżąco informować płatników o tym, że mają „minus” na koncie w ZUS-ie.
- Upomnienia wysyłane do klientów generują koszty, które obciążają przedsiębiorców. Chcemy to ograniczyć i wyprzedzająco informować klientów o zadłużeniu. Stawiamy na skuteczną komunikację, więc najpierw będziemy przypominać dłużnikowi w krótkiej ale treściwej informacji, że na koncie w ZUS-ie jest zaległość. Zależy nam, żeby przedsiębiorcy szybko poznali tę informację, dlatego zachęcamy, żeby płatnicy częściej przeglądali swój profil na PUE/eZUS. To tam będziemy zamieszczać powiadomienia o zaległych składkach, które płatnik deklarował zapłacić – wyjaśnia Elżbieta Kaczorowska-Rams, zastępca dyrektora do spraw dochodów w opolskim oddziale ZUS-u.
Obecnie w województwie opolskim jest ponad 60 tys. tzw. płatników składek czyli firm, pracodawców i osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą. Z każdym rokiem takich podmiotów przybywa. Większość opłaca składki na ubezpieczenia społeczne za pracowników lub za siebie terminowo, co nie generuje zaległości na indywidualnym rachunku składkowym w ZUS-ie.
ABC dla płatnika w jednym dokumencie
Opolski ZUS będzie się kontaktował przede wszystkim z tymi klientami, którzy mają zadłużenie za ostatni miesiąc rozliczeniowy. Przypomnienie w formie wezwania na PUE/eZUS będzie ponadto kierowane do tych płatników, którzy nie złożyli wniosku o układ ratalny.
Jak będzie wyglądał dokument, który pojawi się na profilu PUE/eZUS płatnika z zaległościami?
- Nasza informacja będzie precyzyjna, bo wskażemy o jaki miesiąc rozliczeniowy chodzi, jaki jest termin płatności i jaka jest kwota do opłacenia. Wskażemy indywidualny numer rachunku składkowego NRS, na który klient powinien wpłacić składki. Poinformujemy też w jaki sposób i gdzie płatnik może dowiedzieć się o saldzie na koncie prowadzonym dla niego w ZUS. Jesteśmy przekonani, że te kluczowe wiadomości pomogą przedsiębiorcom w sprawnej komunikacji z nami – dodaje Elżbieta Kaczorowska-Rams, zastępca dyrektora do spraw dochodów w opolskim oddziale ZUS-u.
Napisz komentarz
Komentarze