W 2024 r. pracownicy sal obsługi klienta placówek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na Opolszczyźnie obsłużyli ponad 296 tys. osób. To prawie jedna trzecia mieszkańców regionu. Najwięcej, bo niemal 29,8 tys. klientów opolskie sale obsługi ZUS-u odwiedziło w styczniu 2024 r. Najrzadziej mieszkańcy województwa przychodzili do ZUS-u w listopadzie i grudniu, odpowiednio 21,5 tys. i 21,2 tys. klientów.
ZUS podnosi standardy bezpośredniej obsługi klientów nie tylko w swoich placówkach, ale też zachęca do korzystania z najnowszych technologii. Taką opcją są e-wizyty czyli umówiona rozmowa na wybrany przez klienta temat, w konkretnym dniu i godzinie. Można ją zrealizować w domu bądź w jakimkolwiek innym miejscu, gdzie jest dostęp do Internetu.
- Na początku wideorozmowy, po zweryfikowaniu tożsamości rozmówcy przez konsultanta ZUS-u, każdy klient może uzyskać informacje w swoich indywidualnych sprawach, bez względu na to czy pracuje, otrzymuje zasiłek, jest emerytem, rencistą czy prowadzi działalność gospodarczą. Spotkanie z pracownikiem ZUS-u na odległość to wielki atut, bo bez wychodzenia z domu, tracenia czasu na dojazd do placówki i bez kosztów załatwisz swoją sprawę w Zakładzie – Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.
W minionym roku z doradcami ZUS-u połączyło się prawie 2700 mieszkańców Opolszczyzny. Najwięcej e-wizyt - prawie 760 - dotyczyło świadczeń dla rodzin oraz spraw związanych z profilem na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Tylko nieco mniej, bo po około 700 konsultacji online odbyło się w sprawach emerytur i rent krajowych oraz emerytur i rent zagranicznych. Najwięcej osób łączyło się na e-wizyty w styczniu i lipcu, a najmniej w sierpniu i maju.
Wystarczy dostęp do internetu, laptop, smartfon lub inne urządzenie przenośne, przy czym nie trzeba w nich instalować żadnych aplikacji. Ważne, by urządzenie było wyposażone w mikrofon i kamerę. Co istotne można umówić spotkanie w Polskim Języku Migowym (PJM). Ta forma
spotkania jest przeznaczona wyłącznie dla osób głuchych i niedosłyszących o czym klient jest uprzedzany odpowiednim komunikatem na etapie zamawiania e-wizyty. Podkreśla on, że usługa przeznaczona jest dla tej konkretnej grupy osób.
Na konsultacje można umówić się w dni robocze między 9:00 a 14:00. Spotkanie zamówisz przez stronę internetową zus.pl/e-wizyta albo przez aplikację mObywatel wybierając zakładkę „Usługi”, a dalej „e-wizyta w ZUS”. Każdy kto zamówił widoerozmowę dostanie SMS z przypomnieniem
o zarejestrowanej konsultacji oraz email z linkiem do połączenia.
Do wyboru są informacje m.in. z zakresu emerytur i rent krajowych oraz międzynarodowych, świadczenia wspierającego, zasiłków i zwolnień lekarskich, PUE ZUS/eZUS, ulg i umorzeń, ubezpieczeń i składek oraz świadczeń dla rodzin.
Napisz komentarz
Komentarze