Od 30 września 2025 r. integratorzy i duże firmy mogą już testować interfejs API KSeF 2.0 w otwartym środowisku testowym. Z kolei w listopadzie 2025 r. planowane jest udostępnienie testowej wersji Aplikacji Podatnika KSeF 2.0. Dzięki niej przedsiębiorcy będą mogli zapoznać się z funkcjami systemu przed jego uruchomieniem. Faktury wystawiane w środowisku testowym nie będą miały skutków prawnych. Wersja produkcyjna systemu zostanie uruchomiona 1 lutego 2026 r. Od tego dnia podmioty objęte obowiązkowym fakturowaniem będą zobowiązane do wystawiania faktur wyłącznie w KSeF.
Certyfikaty wystawcy faktur
Od 1 listopada 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli występować o certyfikaty wystawcy faktury, które umożliwią uwierzytelnienie w systemie i korzystanie z trybu awaryjnego „offline24”. Szczegóły dotyczące generowania i pobierania certyfikatów zostały zawarte w dokumentacji API opublikowanej w czerwcu 2025r.
Tryb „offline24”
Tryb „offline24” pozwoli na wystawianie faktur bez konieczności natychmiastowego połączenia z KSeF. Rozwiązanie to ma zastosowanie m.in. przy fakturach wystawianych dla kontrahentów bez numeru NIP, kontrahentów zagranicznych lub w przypadku problemów z łącznością internetową. Data wystawienia faktury w trybie „offline24” zawsze będzie zgodna z datą wskazaną przez wystawcę. Rozwiązanie to ma na celu ułatwić przedsiębiorcom korzystanie z systemu i zapewnić ciągłość wystawiania dokumentów.
Aplikacja mobilna KSeF
Ministerstwo Finansów udostępniło już bezpłatną aplikację mobilną KSeF, dostępną w Google Play i App Store. Wkrótce zostanie ona zaktualizowana do wersji KSeF 2.0, dzięki czemu przedsiębiorcy będą mogli płynnie przejść do obowiązkowego systemu od lutego 2026 r. Aplikacja umożliwi uwierzytelnienie Profilem Zaufanym, wystawianie i przeglądanie faktur, zarządzanie profilami sprzedawców oraz weryfikację dokumentów znajdujących się w KSeF.
Najważniejsze korzyści z Krajowego Systemu e-Faktur
szybszy zwrot VAT - w 40 dni zamiast 60
brak konieczności przechowywania większości faktur oraz ich archiwizacji
brak potrzeby tworzenia duplikatów
mniejsze ryzyko błędów przy wystawianiu faktur
automatyczna wymiana danych między firmami
jednolity format faktur
brak obowiązku przekazywania faktur do urzędu w trakcie kontroli lub innych czynności sprawdzających
większe bezpieczeństwo danych i autentyczność dokumentów
większa przejrzystość obrotu gospodarczego







Napisz komentarz
Komentarze